„Laima” plāno palielināt eksportu par 52%

Rīga (02.12.2011), NOZARE.LV. Lai nodrošinātu vienmērīgu uzņēmuma darbību vairākos gada mēnešos, kad vietējais tirgus nav aktīvs, saldumu ražotājs AS “Laima” nākamajos trijos gados par galveno stratēģisko uzdevumu izvirza eksporta tirgu paplašināšanu līdz 52% no saražotās produkcijas, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja “NP Foods” grupas uzņēmumu eksporta vadītāja Ieva Jonsone.

“Tas ir eksporta uzdevums – līdzsvarot pieprasījumu, stabilizēt un attīstīt ražošanas apjomu pieaugumu. Patlaban eksportējam 40% no kopējās produkcijas, nākamgad plānojam sasniegt 52%,” sacīja uzņēmēja.

Viņa norādīja, ka līdztekus apjomu palielināšanai jau esošajos tirgos izvirzīti divi jauni – Ķīna un Brazīlija.

“Īpašu akcentu veltīsim Ķīnas tirgum, kur “Laimai” ambiciozi mērķi – plānojam novirzīt līdz pat 20% no plānotajiem 52% kopējā eksporta apjomiem. “Laimas” šokolāde ķīniešiem garšo, tā tiek uztverta kā Eiropas šokolāde, kas tiek ražota izcelsmes valstī. Patlaban meklējam izplatītāju, kas strādātu stratēģiski svarīgākajās pilsētās – Pekinā un Šanhajā. Otrs virziens – sadarbība ar Lielbritānijas lielveikalu tīklu “Tesco”, kuriem ir vēlme redzēt “Laimas” šokolādi plauktos un arī kā dažu privāto zīmolu ražotāju. Trešais virziens ir pērn sāktā sadarbība ar SIA “Aerodium”. Uzņēmums Ķīnā attīsta vairāku vēja tuneļu būvniecību, un visiem līdzās būs arī suvenīru veikali ar “Laimas” produkciju,” sacīja Jonsone.

Savukārt Brazīlijas tirgum “Laima” plāno novirzīt apmēram 10% eksporta kopējā apjoma, un tur plānots plašāks produktu portfelis, kur līdzās šokolādei iekļautas arī vafeļu tortes un cepumi.

Jonsone arī norādīja, ka ir gadījumi, kad eksporta tirgos tiek nozagtas idejas. “Tas tika izdarīts Azerbaidžānā, kur tika nokopēts divu “ejošāko” konfekšu – “Kazino” un “Rebekas” – dizains. Šinī gadījumā tika izmantots abu konfekšu vizuālais ietērps, bet vietējā ražojuma saturs nebija baudāms. Ar ironiju varu teikt: būtu nokopējuši arī receptūru, lai netiek bojāta “Laimas” labā slava. Identificējām ražotāju un aizsūtījām informāciju, ka šī konfekte pieder “Laimai”. Tomēr, godīgi sakot, tālāk tiesāties nav vērts,” sacīja “Laimas” pārstāve.

Pārtikas uzņēmumu vadības, produktu tirdzniecības un loģistikas pakalpojumu uzņēmuma “NP Foods”, kas nodrošina vienotu vadību un attīstību grupas uzņēmumos – AS “Laima”, AS “Staburadze”, AS “Gutta”, SIA “Staburadzes Konditoreja”, “Lider Artur”, SIA “Saldumu Tirdzniecība”, apgrozījums 2010. gadā bija 53,3 milj. latu. Palielinot izmaksu efektivitāti un uzturot optimālu produktu portfeli, tika sasniegts rentabilitātes pieaugums 50% salīdzinājumā ar 2009.gadu.

Daumants Vītols

AS “Laima” un AS “Gutta” un AS “Staburadze” lielākais īpašnieks ir Latvijas uzņēmējiem piederošā AS “Nordic Partners”, kura iegādājusies 51% kapitāldaļu starptautiskajā “Nordic Partners Limited” holdingā. Uzņēmumu lielākais akcionārs ir Daumants Vītols – viens no pirmajiem vērienīgā holdinga dibinātājiem, kurš ilgstoši strādājis un vadījis arī vairākus holdinga pārtikas un nekustamā īpašuma uzņēmumus. Kopā grupas uzņēmumos strādā ap 1000 darbinieku.

Avots: http://www.leta.lv/lat/news/?id=48896321-FEFA-4CA2-ABFB-A7126BCC6258

Informācijas aģentūra
/04.12.2011/

Šis ieraksts tika publicēts Kat.: Ekonomika, Reg.: Latvija, Veids: Ziņa. Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s