Meitenīt, vai arī Tevi piečakarēja modes žurnāls?

Šis stāsts ir veltīts jaunām, naivām meitenēm, kuras cenšas līdzināties tā dēvētajiem skaistuma etaloniem. Ja vienā teikumā, “skaistuma etaloni” ir pilnīgi sintētiski, it īpaši pēdējos desmit gados, un kļūst aizvien mākslīgāki, dabā neeksistējoši. Par šo tēmu ir publikācija The Daily Mail, ar attiecīgām bildītēm no H&M kataloga, lai ilustrētu faktus. Bildē redzamajām četrām kaulainajām daiļavām reālas ir tikai sejas, un arī tās pašas tikai daļēji, jo ķermenis ir visām vienāds, ņemts no plastmasas manekena un krietni uzlabots ar datoru.

Publikācija ir diezgan gara, bet pamatdoma ir sekojoša: kataloga auditorija ir jaunas, viegli ietekmējamas sievietes. Radot neiespējamu “ideālu”, tiek krietni nopelnīts, kad viņas cenšas sasniegt neiespējamo un dara to veidā, kas mērķi tuvina visai apšaubāmi, proti, pērkot drēbes.

Neviens no modes industrijas lāgā nesaprot, kāpēc līdz nejēdzībai ideāli ķermeņi nes peļņu. Taču tas ir fakts, un ar to pietiek, lai lieta turpinātos.

Jaunajām, viegli ietekmējamajām sievietēm varu dot padomu: vairumā gadījumu vīrieši nemaz nezin, kas ir modē, un īsti nemaz neievēro, kas kādai sievietei ir mugurā. Viņus vairāk interesē, kas ir zem drēbēm

Taču sievietes par apģērbu rūpējas ne tikai tāpēc, lai patiktu vīriešiem vai labi justos pašas, bet arī lai sacenstos ar citām sievietēm. Pēdējais, šķiet, prasa visvairāk pūļu un naudas, ir sevišķi, ja ļaujamies spīdīgu žurnālu hipnozei.

Patiesībā, vairums slavenību tuvplānā bez grima ne ar ko neatšķiras no vidējā pilsoņa – tās pašas pumpas, celulīts, vēnas un krunciņas.

Avoti:
http://egleskoks.lv/2011/12/meitenit-vai-ari-tevi-piecakareja-modes-zurnals/
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2071877/H-M-uses-models-created-computers-real-women-advertise-clothes.html

Informācijas aģentūra
/23.01.2012/

Šis ieraksts tika publicēts Kat.: Kultūra, Reģ.: Anglosaksija, Veids: Analīze, versija, viedoklis. Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

2 Responses to Meitenīt, vai arī Tevi piečakarēja modes žurnāls?

  1. Dainis Gžibovskis saka:

    Nepiekritīšu, ka vīriešus interesē, kas ir zem drēbēm – interesē arī tas, kas ir galvā, jo man, piemēram, ar totālu muļķi skaistās drēbēs sabiedrībā iziet būtu kauns.
    Viss skaistums jau ir personībā un harismā. Var taču pavērot arī to, ka sievietes ar šķietami ne-ideālu formu vīrieši bariem apbrīno.
    Man šī “ideālo augumu” popularizēšana šķiet slimīga un būtu jāaizliedz, jo vesela sieviete ir vērtīgāka par diētu novārdzinātu kaulu maisu ar 101 kuņģa problēmu.

  2. hmmm saka:

    vispār jau tā ir daļa no elku kulta, ko piekopj, lai cilvekiem raditu iluziju, ka ar vieniem kaut kas nav kartiba. pelna ir sekundars faktors, primari tiek spelets uz teliem, kas izkroplo gimenes un cilveces pamatvertibas.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s