Tetovējums – ļaunu, glupu, kompleksainu cilvēku pazīme

00620_rich_11Tetovējumi mūsdienu masu subkultūrā tiek plaši izplatīti un kļūst arvien populārāki, bet informācija par tetovēšanas būtību publiskā telpā gandrīz nemaz nav pieejama, tāpēc reti kurš zin, ka tetovējums uzliek lielu papildus slogu cilvēka veselībai, var izraisīt ļoti nopietnas saslimšanas un ka pati tetovējuma esamība ir cilvēka garīgās nelīdzsvarotības un estētisko jūtu kropluma pazīme.

Tetovējuma medicīniskais vērtējums

Kas ir tetovēšana? Tā ir krāsas ievadīšana ādas apakšējos slāņos ar adatas palīdzību, kur tā paliek uz visu mūžu. Bet krāsas lielākā vai mazākā mērā ir toksiskas (indīgas) vielas. No tā arī izriet tetovējuma nozīmīgais kaitējums cilvēka veselībai un tā potenciālais dzīvības apdraudējums.

Pirmkārt, bīstams ir pats tetovēšanas process, jo tā rezultātā nozīmīgi krāsas daudzumi var nonākt asinīs un izraisīt asins saindēšanos, kam galējos gadījumos var būt pat letālas sekas. Tāpat tetovēšanas procesā var saslimt ar tādām slimībām kā hepatīts, AIDS, t.s. “venēriskajām slimībām”, tuberkulozi un pat spitālību. Šie riska faktori, lai gan ir nozīmīgi, tomēr tie ir vienreizēji un minimizējami tetovētāja pieredzes, meistarības un godprātības esamības gadījumā (bet ej nu pārbaudi to).

Otrkārt, tā kā krāsa ir lielākā vai mazākā mērā toksiska, bet jebkurā organismā notiek nepārtrauktas izmaiņas, tetovējums atstāj negatīvu iespaidu uz visu organismu (to varētu nosaukt par permanentu mikro intoksikāciju). Tas ir niecīgi krāsas daudzumi un/vai tās izraisītu iekaisumu un ilglaicīgo alerģisku reakciju produkti regulāri nonāk asinīs, tādējādi atstājot iespaidu uz aknu darbību un caur to uz visu organismu. Aknas organismā veic attīrīšanas jeb atindēšanas funkciju, bet tetovējums kļūst par nepārtrauktu papildus slogu aknām.

Atkarībā no tetovējumā izmantotās krāsas toksiskuma pakāpes, tetovējuma vietas asins cirkulācijas pakāpes, aknu stipruma un veselīguma pakāpes, organisma tekošā stāvokļa imunitātes pakāpes un citiem faktoriem tetovējums atstāj lielāku vai mazāku negatīvu iespaidu uz organismu un var kļūt par nozīmīgu slimību un organisma novājināšanas faktoru. Piemēram, zinātnieki no Kanādas savā pētījumā ir parādījuši saistību starp plaši izplatīto modi uz tetovējumiem un smagu hronisko aknu saslimšanu pieaugumu. Jebkurā gadījumā tetovējuma krāsa ir svešķermenis organismā, kurš uz to atstāj attiecīgu iespaidu.

Treškārt, tetovējumos izmantotajām krāsām ir dažāda intoksikācijas (indīguma) pakāpe plašā diapazonā (visindīgākā esot melnā krāsa), to izmantošanas kontrole praktiski gandrīz netiek veikta un nav pat īstu pētījumu par tetovējumu ilglaicīgu ietekmi uz veselību, nemaz nerunājot par konkrētu krāsu ietekmes uz veselību pētījumiem. Ja pārtikas piedevu (t.s.”e-vielas”) gadījumā ir pietiekami stingra formāla reglamentācija to nekaitīguma pārbaudē, izmantošanā un patērētāju informēšanā par izmantotajām e-vielām (lai gan šī reglamentācija ir nepilnīga un bieži tiek dažādos veidos apieta, tā tomēr ir), tad tetovējumu krāsu gadījumā nekādas tamlīdzīgas kontroles sistēmas nepastāv. Tādējādi aptetovējamajam nekas cits neatliek kā akli ticēt un paļauties uz tetovētāja un krāsu ražotāju godaprātu, kas kapitālisma apstākļos un tetovēšanas industrijas pārstāvju īpašas morālās stājas un reliģiska tipa uzskatu dēļ ir vairāk kā muļķīgi.

Rezumējot, pat labvēlīgos apstākļu sakritības gadījumos tetovējums ir laika mīna cilvēka organismā, kura jebkurā mirklī var sākt ļoti negatīvi ietekmēt tā veselības stāvokli.

Īss ieskats tetovēšanas vēsturē

Tetovējuma nosaukums caur franču valodu ir cēlies no polinēziešu valodas, kas burtiskā tulkojumā nozīmē “zīmējums uz ādas”. Tas sāka plaši izplatīties no angļu ceļotāja Džeimsa Kuka (1728 – 1779) aprakstiem. Kuks no saviem ceļojumiem visa cita starpā atveda arī pilnībā notetovētu polinēzieti, kurš tika izrādīts apgaismotajai eiropiešu publikai.

Tetovējums ir arhaisku mežoņu tautu tradīcija un pazīme. Plaši zināma un sena tetovēšanas prakse ir polinēziešu, indonežiešu un maoru vidū, un tai ir tīri reliģiska nozīme. Mežoņiem tetovējums ir atšķirības zīme, kas cilvēkus atšķir no dzīvniekiem (tiem, kuriem nav tetovējuma, tie neskaitās cilvēki). Tetovēšana bija sastopama arī senajā Ķīnā un senajā Ēģiptē. Tetovējumus savā vēsturē piemin Hērodots. Senajā Romā tetovēja vergus un karagūstekņus.

Mūsdienu izpratnē visnopietnākās tetovēšanas tradīcijas ir japāņiem. Līdz mūsu ēras 4.gadsimtam japāņu nacionālajā reliģijā sintuismā tetovēšana bija ierasta un izplatīta parādība, bet tās attīstības rezultātā japāņi no cilvēka ķermeņa kropļošanas ar tetovējumu palīdzību atteicās. Tomēr nopietnas tetovēšanas tradīcijas saglabājās japāņu sabiedrības izstumto un kriminālo elementu vidū. Sākotnēji tetovējumus izmantoja kā kauna un kriminālu elementu atpazīšanas zīmes, kas tika tetovētas redzamās vietās, bet ar laiku tetovējumi kļuva par ļoti būtisku japāņu organizētās noziedzības (t.s. jakudzu) organizatorisku un hierarhisko stāvokli apliecinošu elementu.

Līdz ar budisma attīstību Japānā un dažādu budistu sektu saplūšanu ar japāņu kriminālajiem elementiem japāniska tetovēšanas tradīcija izplatījās budisma melno sektu vidū visā budisma izplatības areālā. Tādējādi tetovēšana ieguva spēcīgu maģisko nozīmi (melnās maģijas, protams). Arī mūsdienās tetovējums ir viena no budistu melno sektu dalībnieku, jakudzu un ar tiem saistīto struktūru dalībnieku pazīmēm.

Tetovēšanas praksi izmantoja arī vācu nacisti. Elitāro SS struktūru dalībniekiem bija ietetovēta asinsgrupa. Pēc šiem tetovējumiem viņus pēc tam arī izķēra. Mūsdienu neonacistiem patīk sev tetovēt dažādu rūnu simbolus.

Jūdaismā, kristietībā un islāmā attieksme pret tetovējumiem ir kategoriski negatīva, gandrīz nemaz pēc būtības to nepaskaidrojot.

Krievijā un attiecīgi arī Latvijā tetovējumi līdz XX gadsimta sākumam bija maz izplatīti un sāka parādīties tikai jūrniekiem. Padomju laikā tetovējumi kļuva par neatņemamu kriminālās pasaules hierarhijas apzīmēšanas sastāvdaļu, plaši izplatījās cietumnieku vidū, kā arī bija populāri starp jūrniekiem un karavīriem.

Tetovējumu maģiskā nozīme

Tetovēšana papildus visam citam ir arī ļoti spēcīga un destruktīva maģiska tehnoloģija, kura atstāj stipru iespaidu uz cilvēka psihi.

Pirmkārt, šis iespaids var būt klasiski maģisks, kad aptetovētā cilvēka psihi spēcīgi ietekmē ar tetovējumu un tetovēšanas procesu saistītie reliģiska tipa rituāli un mīti. Šī ietekme balstās uz upura ticību noslēgtiem reliģiska rakstura mītiem par tetovēšanas procesa un uztetovēto simbolu slēpto un/vai pārdabisko nozīmi.

Diemžēl tikai ar to tetovējumu ietekme uz cilvēku neaprobežojas. Senajās reliģijās un maģiskajās praksēs papildus klasiskajiem maģijas elementiem mēdz izmantot papildus stimulatorus, kuri noved cilvēku transa un citu apziņu stāvokļos. Tās pārsvarā ir dažādas smaržas, pārtikas piedevas (arī zālīšu un sēņu uzlējumi) un ieelpojamas (smēķējamas) vielas, kuras rada būtiskas uztveres izmaiņas un halucinācijas. Maģiskajās praksēs šādu vielu lietošana tiek ritualizēta, estetizēta un apaudzēta ar mistiskiem mītiem, tādējādi panākot daudz spēcīgāku maģisko efektu.

Tetovējumam pēc savas ietekmes uz cilvēku psihi ir daudz spēcīgāka maģiska ietekme nekā ritualizētai haluciogēno vielu lietošanai. Ja dažādu “zālīšu” smēķēšanas efekts ir pārejošs (“dullums” samērā ātri pāriet), tad tetovējums rada nepārtrauktu efektu.

Kā tas darbojas? Ļoti vienkārši: līdzīgi kā venozi ievadāmās narkotikas, bet bez nepieciešamības tās nepārtraukti ievadīt. Pēc tam, kad tetovējums vienreiz ir izveidots, tas pēc tam atstāj nepārtrauktu ietekmi uz cilvēka psihi. Variēts te tiek ar krāsu sastāvu, tetovēšanas tehnoloģiju, tetovējuma vietu, aptetovējamā raksturu un veselības stāvokli, tetovējuma zīmējumu un mītiem. Tas viss var tikt attiecīgi ritualizēts un mitioloģizēts.

Tetovēšana ir metode, ar kuras palīdzību cilvēks tiek iedzīts nepārtrauktā, nepārejošā, neizbēgamā un viņam pilnībā neizprotamā “sāpju” stāvoklī. Tādējādi tetovējuma esamība attīsta un nostiprina cietsirdību cilvēkā.

Tāpat tetovēšana darbojas kā filtrs, kurš atsijā vājos. Jebkurš tetovējums ir nopietns cilvēka veselības slogs, bet ar speciālu metožu palīdzību iespējams panākt daudz lielāku “atsijāšanas” efektu, kad tetovējumu spēj “panest” tikai ļoti spēcīgi cilvēki (pārējie smagi saslimst un nomirst).

Rezumējot, tetovēšana ir nozīmīgs nāves kulta elements, kurš vienlaicīgi kalpo gan “nepilnvērtīgo” un vājo lēnai iznīcināšanai, gan nāves ideoloģijas adeptu kristalizācijai, konsolidācijai un norūdīšanai, tāpēc aptetovētajiem parasti ir raksturīga vesela buķete nāvīgu grēku starp kuriem smēķēšana, alkohola un narkotiku lietošana un seksuāla izlaidība ir tie mazākie.

Aptetovējamo psiholoģiskais portrets

Kādi cilvēki padodas tetovējumu (savas miesas sakropļojuma) vilinājumam? Ambiciozi un varaskāri, kā arī kompleksaini un iekšēji par sevi nepārliecināti cilvēki. Ambiciozie un varaskārie ar tetovējumu palīdzību grib nostiprināt un visai pasaulei apliecināt savu unikalitāti un īpašo stāvokli. Viņus arī pievilina slepenības un maģisko mītu migla. Viņi paniski grib būt uzvarētāji un izredzētie.

Savukārt cilvēkiem, kuriem pataloģiskā iekšējā nepilnvērtības sajūta neizpaužas agresijā uz ārpasauli un kuriem tā izpaužas “sevis nograušanā” (agresija tiek vērsta uz iekšu), tetovējums palīdz mazināt kompleksainību un nepārliecinātību par sevi. Šādiem cilvēkiem tā ir viena no kompensācijas reakcijām, kura virspusēji raugoties var pat šķist pozitīva. Bet tā tas, protams, nav, jo pamatproblēma (psihiskais defekts) netiek risināta, cenšoties tikai mainīt problēmu izpausmes virzienu (pārvērst iekšējo agresiju ārējā) un padarīt defektu par butaforizētu efektu.

Šādiem cilvēkiem ir arī tieksme uz visādiem izkropļojumiem. Tā kā viņu psihe ir traumēta un viņi nepārtraukti “sevi grauž”, traumētas mēdz būt arī estētiskās jūtas un uztvere kā rezultātā viņiem patīk kroplas formas, tēli, zīmējumi, fotoattēli, viss zemiskais utt.. Visa jaunlaiku “modernā māksla” ar tās antiestētiku ir šāda tipa cilvēku radīta priekš tāda pat tipa nelaimīgajiem. Normāliem cilvēkiem bez nopietnām psiholoģiskām problēmām postmoderniskie “smērējumi” ir nepatīkami un pat pretīgi.

Avoti:
http://www.neboleem.net/stati-o-zdorove/3558-o-tatuirovkah-s-medicinskoj-tochki-zrenija.php
http://www.ill.ru/news.art.shtml?c_article=2435
http://medportal.az/articles_7544/?lang=RU
http://ec-dejavu.ru/t/Tattoo.html
http://uniquetattoo.ru/13-prichin-ne-delat-tatuirovku
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B0%D1%82%D1%83%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0

Informācijas aģentūra
/23.07.2016/

Šis ieraksts tika publicēts Kat.: Medicīna, Reģ.: Vispasaules, Veids: Analīze, versija, viedoklis. Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

23 Responses to Tetovējums – ļaunu, glupu, kompleksainu cilvēku pazīme

  1. Heh saka:

    Atskaitot paša iekšējo neapmierinātību –> “(savas miesas sakropļojuma)” pret cilvēkiem ar tetovējumiem, ir arī atrasti ticami pierādījumi, piemēram, pētījumi, kas apstiprina Jūsu izteiktos apgalvojumus?

  2. Kristaps saka:

    Izskatās ka sarakstījuši kkādi sektiski tendēti kristieši. 😀

  3. Es saka:

    Izskatās, ka Tvaika ielas “smagos” pacientus sākuši pielaist pie interneta un vel blogus veidot 😀

  4. a vot! saka:

    Nepatīk-neskaties. Riebjās-vem. Negaršo-neēd! Mani tetovētie netraucē. mani traucē netetovētie, pareizie dārgos uzvalkos.

  5. smieklīgi saka:

    Tetovējums – ļaunu, glupu, kompleksainu cilvēku pazīme…man vairāk izskatās, ka pašam rakstītājam ir kompleksi un problēmas. Man ir daudz pazīstamu cilvēku – tetovēti, forši, interesanti, daudzpusīgi, talantīgi un nav dzirdēts, ka viņi sēdētu un murgotu, kādi ir tie un šitie. Ne tetovējums nosaka, kāds tu esi, bet tavas darbībasun runas. Un ir bišķi jāpakustina smadzenes vai vismaz jāpainteresējas par tatoo. Cietuma zīmogi ir viens un to nevaig jaukt ar citiem.

  6. 111 saka:

    Lai Jēzus ir ar Tevi!

  7. verdikts saka:

    izlasīju rakstu un kļuva skaidrs…kādu dzīve ir ļoti apbižojusi. sūdu un žults pilns cilvēks. tīries un sāc dzīvot savu dzīvi, kompleksainais neveiksminiek!

  8. S saka:

    Vai tiešām savu ķermeni padarīt par mākslas darbu nozīmē izkropļot sevi? Protams, katram ir savas domas par to, kas ir skaists, bet tas nenozīmē, ka izpaužot savu subjektīvo viedokli jābūt tik agresīvi skeptiskam. Kamdēļ lai tev rūpētu tas, ko citi cilvēki dara ar savu ķermeni? Ja tev pašam ir iebildumi, tad ej garām visiem tetovējumu saloniem un neliecies ne zinis. Ja citi vēlas, tad lai dara to. Nav ko līst citu cilvēku dzīvēs, jo galu galā tas ir bezjēdzīgi – mēs visi daram to, ko paši vēlamies.

  9. Ewa saka:

    “Normāliem cilvēkiem bez nopietnām psiholoģiskām problēmām …” bla, bla, bla.
    Ja godīgi, es šeit redzu tikai vienu personu ar psiholoģiskām problēmām un, diemžēl, par normālu to nosaukt nevar – tas ir šī raksta autors/-e, kura dzīve ir tik nelaimīga un nepiepildīta, ka savs negatīvisms un žults jāizgāž pret tiem, kuriem dzīvē veicas vairāk. Tieši tā – veicas, jo visi man zināmie tetovētie cilvēki ir veiksmīgi atraduši savu ceļu šajā dzīvē, strādā labos darbos, ir talantīgi, apdāvināti, bet, kas pats galvenais, nav aprobežoti un stulbi. Tiem cilvēkiem neinteresē kā kurš izskatās, ir viņam tetovējumi vai nē – viņi dzīvo tā, kā viņiem patīk un, vai kāds brīnums raksta autoram/-ei – neviens no viņiem nav noziedznieks! Man gribētos šī “ģeniālā” gara gabala radītājam uzdot jautājumu – vai ļoti bieži dzirdam par tetovētu metālistu grupu, kura aplaupa vecas večiņas vai izsit pieturās stiklus? Vai bieži dzirdam par ļaunu, tetovētu panku grupējumiem, kuri ar kaķenēm šauj kaķiem acis ārā un izvaro mazus bērnus? Nē, vai ne? Kāpēc gan to dara tā saucamie “pareizie”, kuru ķermeņus neklāj tetovējumi? Kāpēc tieši tie svētie baznīcā gājēji nereti ir visaizspriedumainākie, neiecietīgākie cilvēki? Un kā tu, raksta autoriņ, vēlēdamies par sevi atstāt godīgā, kārtīgā pilsoņa iespaidu, tai pat laikā esi tik neiecietīgs un pat ļauns pret citiem cilvēkiem? Vai pazemojot citus un rakstot pilnīgas aplamības, tādā veidā gūsti baudu, jo vari dusmas par savu neizdevušos dzīvi izgāzt uz citiem? Jā, tieši tā – neizdevušos – jo laimīgi cilvēki, kuru dzīvēs viss ir kārtībā, nesēž internetā un neizgāž uz citiem savu žulti. Viņiem vienkārši tam nav laika. Taču tu, visticamāk, dziļu kompleksu mākts cilvēks, kurš pats sevi uzskata par ārkārtīgi tikumīgu, kārtīgu, inteliģentu un normālu, patiesībā esi vienīgais, kurš šeit ir glups, ļauns un kompleksains cilvēks. Un man no visas sirds tevi ir žēl. Tāda tumsonība un psiholoģiskas novirzes kā tev, sen nav manītas.

  10. T saka:

    Un kāda diagnoze ir tiem, kuri šēro visādu sūdu internetā?

  11. Laima saka:

    Ha! Lasu un smejos, sajūta tāda itkā šo rakstu būtu veidojusi omīte, kura pārāk daudz skatījusies RenBaltija pārraided un pēcāk to pārspriedusi ar savām draudzenēm Marjusju un Tanju.

  12. Nu moins. saka:

    Izlasīju pirmās pāris rindkopas, sāku bažīties, ka nu nevar būt ka cilvēki tā domā. Itkā viss plaši izdomāts, var redzēt ka kāds ir centies, bet tādā stulbumā taču centību ielikt ir neprāts. Tad izlasīju ka tetovēšana ir ”destruktīva maģiska tehnoloģija” un beidzu bažīties par jūsu viedokli!

  13. Annnna saka:

    Raksts ir samērā gramatiski pareizi uzrakstīts, bija dažas drukas/ neuzmanības kļūdas, bet sīkums. Sākotnēji raksts ir neitrāls, kas ir patīkami, vienkāršu faktu izklāstījums, taču tālāk jau parādās subjektīvais viedoklis, kas liek domāt par autora nekompetenci. Protams, šī nav nekāda zinātniskā periodika, bet tomēr gribētos, lai publicējumi būtu vairāk tendēti uz cilvēku izglītošanu nevis subjektīvā viedokļa izpaušanu.
    Man vairāk gribētos redzēt konkrētas atsauces, kurā raksta daļā ir iekļauti dati no kuras vietnes.
    Katram ir tiesības uz savu viedokli, taču viedoklim ir jābalstās uz faktiem un jābūt pamatotam, pretējā gadījumā tas var izraisīt lielas negācijas, kas jau ir novērojamas.

  14. misheln saka:

    Es šo rakstu uztveru kā sarkasmu. Cilvēkam laba humora izjūta!

  15. misheln saka:

    Uzraksti par veģetārismu! Par to noteikti ir, ko teikt!

  16. Kam tikai nav atlauts rakstiit, nu pareizrakstiiba artk buutu jaanem veeraaa. A tetoveejumi? man patiik. Imis, 53 gadi.

  17. Jony saka:

    Izskataas, ka raksta autoram smadzenes nepareizajaa vietaa…

  18. djhurio saka:

    Pētījumi ir gana daudz. Un ir pētījumi arī par noteiktu krāsu ietekmi. Kaut vai Wikipediā ir dotas diezgan daudz saites uz publikācijām par šo tēmu: https://en.wikipedia.org/wiki/Tattoo_medical_issues

  19. Internetā saka:

    Onka jau neko notetovējies. ..

  20. IG saka:

    Izlasīju komentārus, esmu pārsteigts par sabiedrības morālo, ētisko un garīgo pagrimumu, da kādu pagrimumu, mīlīšu jūs esat jau noslīkuši purvā no kura vairs izlīst ārā nevar, Tas ka jūs esat apdāvināti, talantīgi, civilizēti, un tamlīdzīgi “attīstīti”, vēl nenozīmē un nenosaka jūsu civilzētības pakāpi, jūs mīļie esat civilizēti cilvēkēdāji ar datoru – planšetnieku – mobīlo – raķeti zobs, jūs visus ir jāiespundē krātiņā aiz 99 atslēgām jo jūs esat bīstami ne tikai īstiem hanibāliem, jūs neredzat kā jūs viens otru ēdat nost, jūs pat sāpes nejūtat to darot. kur vēl tālāk var aiziet, kur….
    T;al;āk vairs ceļa nav, ja jūsnespējat atzīt savu morālo, garīgo un ētisko ceeļa galu kurā jūs stāvat, jūs esat bezdibenī no kura vairs neizkļūst.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s